welke mbo opleiding sluit het beste aan op de opleiding tot makelaar?
Ik doe nu een mbo niveau 2 (constructiewerken) opleiding. IK VIND DIT VRESELIJK! Ik ben er wel vrij zeker van dat ik deze opleiding ga halen. Dit is dan ook mijn laatste jaar. De reden dat ik deze huidige opleiding doe is omdat ik [ooit] van plan was om hierna de niveau 3 opleiding Machinist Railvervoer te gaan doen. Ik was een paar weken geleden geaccepteerd in deze opleiding en heb nu alsnog afgezegd na veel nagedacht te hebben. Ik zie mezelf gewoon niet meer zoiets doen. (ongeacht van hoe enthousiast ik eerst ook was). Nou heb ik mijn ouders verteld dat makelaar mij een prachtig beroep lijkt. En het is niet dat zoiets niet gegund zou worden. Maar ik denk zelf dat dit gewoon veelste ambitieus is in hun ogen. Ik kan dit aan de ene kant wel begrijpen... Maar ik wil gewoon écht ergens voor gaan wat mij héél mooi lijkt. En niet iets wat een stuk “voordehandliggender” is. Mijn baan móét iets zijn waarvoor ik vaak/altijd enthousiast me bed uit kan springen. Goed... nu U een beetje een beeld hebt van mijn huidige situatie. Wat is/zijn nou de beste keuze(s) die ik kan maken om DÁÁR uiteindelijk te komen? Qua opleidingen en misschien zelfs eventuele cursussen die aangeraden kunnen worden? Bedankt!
Het lijkt erop,dat je een verhaal wilt vertellen en je vraag als smoes daarvoor gebruikt.
Je zegt erg enthousiast te worden bij het idee van makelaar. Waarom is het dan toch teveel moeite om via google : " makelaar worden" in te toetsen ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.