Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik uit dienst treden (bij BOOR, PO rotterdam) per 1 september?

Volgens BOOR kan ik alleen per 1 augustus uit dienst treden, omdat nieuwe mensen ook per 1 augustus aangesteld worden. Klopt dat? Mijn nieuwe baan gaat pas in per 1 september. Ik zou dan dus een maand salaris missen.
In de CAO PO 2016-2017 staat dat je een opzegtermijn hebt van twee maanden. Ik kan nergens iets vinden over 1 augustus.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Volgens jouw CAO heb je een opzegtermijn van twee maanden, dus per 1 augustus opzeggen kan niet meer. Nu opzeggen houdt in, uitwerken tot 28 augustus, en dan de lopende maand afmaken. De 1 augustus regel van BOOR is geen wettelijke regel, maar dat een voorkeursregel is in het onderwijs kan ik me wel voorstellen. Echter ook BOOR heeft zich aan de CAO-regels te houden.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: