kan ik zomaar omlaag gaan op werk qua schaalniveau?
Ik ben een tijdje gelden aangenomen. Hierbij werd ik op schaal 1 geplaatst die heeft een standaard loon van 9,56 per uur. Dit houd in dat ik dit bedrag net zolang krijg tot ik in schaalniveau 2 wordt geplaatst( dus niet leeftijdsgebonden). Mijn baas die mij die tijd in dienst heeft genomen is inmiddels ontslagen. Hier is een nieuw persoon in plaats voor gekomen. Deze wil mij echter van schaalniveau 1 afhalen en mij op schaalniveau 0 neerzetten( deze is gebonden aan leeftijd) hierdoor zou ik nog maar 4,95 per uur verdienen. Dit is een verschil van bijna 4,50 per uur. Kan dit zomaar? Ze geeft aan dat het uurloon te hoog is en ze voor dat geld twee andere mensen kan aannemen. In mijn CAO kan ik niks vinden over het dalen van schaalniveau en het uurloon daarvan. Iemand die er iets meer over weet of kan zeggen? Mijn contract loopt 30 juni af en wordt dus alleen verlengt als ik akkoord ga.
dat zou met een 38 uurweek komen op 190 euro per week en dus amper 760 euro per maand. En verder denk ik ook dat er zo iets is als 'verworven rechten'.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.