Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar bijles geven?

Hey, ik leer Japans en ik wil als ik de taal helemaal beheers graag bijlessen geven, niet op scholen ofzo, gewoon voor een leuk zakcentje. Moet ik me dan ergens inschrijven en heb ik een diploma nodig? Hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bijles geven wordt vaak door studenten gedaan. Een zakcentje inderdaad, maar afhankelijk van je leerlingen is er een bewijs nodig of je kunt wat je aanbiedt.
Krijgt een leerling bijles van een docent van zijn school, hoeft deze geen bewijzen van kunnen te tonen. Dat is natuurlijk iets anders als een onbekende student dit aanbiedt.
Het is dus afhankelijk van wat je kunt tonen of dat degene , of de ouders van, diegene aannemen of je het inderdaad beheerst.
Via een bijlesinstituut les geven vereist zeker diploma's.
Als je zelf leerlingen vindt via advertenties bv zal het een kleiner probleem vormen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als voorbeeld: Bijlesdocent en/of huiswerkbegeleider voortgezet onderwijs
(Functie eisen zie bron)
Functieomschrijving
-Student HBO/WO;
-Een 7 of hoger voor het te doceren vak;
-Goede beheersing Nederlandse taal;
-Representatief uiterlijk;
-Affiniteit hebben met het geven van les;
-Pedagogische studie (achtergrond) is een pre;
-Flexibel inzetbaar.
-Netto uurloon
15 euro
https://bijlesgezocht.nl/solliciteren_bijlesdocent/

Toegevoegd na 16 uur:
ANTWOORD
Kennelijk heb ik het verkeerd gelezen deze vraag; ik zag het niet als een juridische vraag die letterlijke beantwoord moest worden, categorie 'carrière/ werk'. Als het daarom gaat, ja dat mag.
Daarna komt mijn antwoord met verschillende vereisten voor de verschillende soorten vraag naar bijles-gevers of docenten. Als privé bijlesgever of docent aan een bijlesintstituut, met voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing