Te laag ingezet op salarisindicatie. Wat nu?
Ik heb mijn CV online geplaatst. Ik ben een 27-jarige starter, op zoek naar werk. Ik heb geen werkervaring maar wel diverse stages gelopen. Ik werd gisteren gebeld voor een klantenservicemedewerker functie. Ik zag de gemiste oproep pas later, dus ik belde terug. Ik was op dit moment in de sportschool. Het gesprek verliep heel goed, totdat de recruiter mij de cruciale vraag stelde: Wat wil je verdienen? Waar denk je aan? Ik als leek viel toen stil. Over deze vraag had ik niet nagedacht. Ik was overrompeld. Ik vroeg hem wat hij zelf in gedachten had. Hij zei voorzichtig €8+. Tot zijn verbazing ging ik daarmee direct akkoord. Ik kon aan zijn stem horen dat dit bedrag dus aan de magere kant zat en ik denk ook wel dat als ik €10 of €12 had gezegd, dat dit ook nog mogelijk was. Maar ik vroeg wel of dit salaris in de toekomst nog veranderen kon en hij gaf toe. Ik vind dat ik een enorme fout heb gemaakt, al helemaal nu ik er alles over gelezen heb. Kan ik hier nog op terugkomen of over onderhandelen tijdens het intake gesprek?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.