Is deze manier van vorderen terecht?
Ik heb via een uitzendbureau gewerkt en heb te veel vakantie uren opgenomen. Ik moet nu een bedrag terug betalen (en dit betwist ik ook niet)
Het betreft hier een groot uitzendbureau die je niet alleen in de Randstad tegen komt.
Echter krijg ik een vordering via emailadres Naam_ uzb@noreply.nl
Ik ging daarom ook eerst van een hoax/phissingmail uit.
Nu blijkt dat dus niet zo te zijn, echter het eerste berichtgeving van de vordering was meteen een 1e herinnering
Deze vordering heeft geen kvk nummer, geen contactgegevens (alleen een telefoonnr), kan geen mail terug sturen.
Hoe rechtsgeldig is deze vordering? er word ook geen contactpersoon genoemd van die bevoegd is om de vordering uit te schrijven.
Alvast bedankt
Martin
Geachte heer NAAM,
Ondanks ons eerdere schriftelijke verzoek heeft UZB van u nog geen betaling mogen ontvangen.
Voor de tweede en laatste maal stellen we u in de gelegenheid de betaling te voldoen. We verzoeken u het bedrag uiterlijk 23 januari 2017 over te maken aan Tempo-Team Techniek.
Betaalgegevens:
Bedrag : €30,33
Rekeningnummer : ERROR
IBAN : NL54 INGB 0661 760***
BIC (indien van toepassing): INGBNL2A
Ten name van : Naam uzb
Kenmerk : TBEMP 44738**
Mocht de betaling op laatstgenoemde datum niet zijn ontvangen, dan zijn wij gerechtigd u conform de wet een bedrag van € 40,00 aan incassokosten in rekening te brengen. Tevens zal de totale vordering dan worden overgedragen aan BOS Incasso te Groningen.
zie bijlage voor de rest.
Via het IBAN rek. nummer is ook eenvoudig na te gaan of het een rekeningnummer van het uitzendbureau is.
Bij Hoax/phishing e-mails zit het venijn altijd in een bijgevoegde link die geopend moet worden, dat is hier duidelijk niet het geval.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.