Werknemer geeft als ontslagreden op het eind van het jaarcontract aan dat de werknemer te traag is zonder tussentijdse gesprekken/aantek. mag dat?
Hallo,
Ik kreeg te horen van een collega dat mijn contract niet verlengd zal worden. Hij gaf aan dat ze gaan aangeven dat de leiding niet tevreden over mij is en dat de leiding van mening is dat ik te traag te werk zou gaan. Echter heb ik hier geen gesprekken over gehad om het eventueel te verbeteren of wat eventueel de eigenlijke reden zou kunnen zijn dat ik niet naar behoren functioneer.
Zoals ik al aangaf; dit is mij ook niet aangegeven, ik heb dit in vertrouwen te horen gekregen van de collega die over de planning gaat. Hij mocht dit niet naar buiten brengen maar hij heeft het alsnog gemeld omdat hij het waarschijnlijk niet mee eens is dat ik op genoemde punten ontslagen zal worden. Tevens heb ik van genoemde collega ook niet te horen gekregen dat ik traag te werk ga. Ik werk punctueel, ik werk mijn tickets af en ik test wat ik kan testen. Naar mijn weten heb ik ook geen deadlines overschreden of iets dergelijks.
Mijn vraag is of het dan ook legitiem is om een werknemer op deze gronden te ontslaan?
Ik betwijfel of er ook een personeelsdossier is waarin wordt geclaimd dat mijn werkzaamheden tegenvallen. Ik heb daarnaast werkzaamheden moeten doen die buiten mijn functie vallen. Verder vind ik het allemaal stiekem gaan. Ik krijg deze informatie doorgespeeld van een collega maar in de tussentijd krijg ik helemaal niks te horen.
Alvast bedankt voor uw feedback.
Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien ook goed om te weten; Mijn contract loopt in februari af dus moet ik het deze maand nog horen.
Ik vrees dat aan de mogelijke niet-verlenging zelf heel weinig te doen is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.