Waar laat ik vast zetten dat ik geen bevoegdheden tot mijn schoonouders bedrijf wil?
Ik ben verloofd, oh, en bijna 6 maanden zwanger. Mijn vriend >mag< van zijn ouders niet trouwen onder gemeenschap van goederen. Hun achterliggende gedachte: na 4,5 jaar relatie en een baby onderweg zal ze nogsteeds wel bij hem zijn voor ons geld en ons bedrijf.
Ik wil helemaal niks met hun bedrijf te maken hebben, even ter vergelijking: Ik word liever gehandicapte verzorger die als enige taak heeft "poepluiers verschonen van de incontinente patiënten, 40 uur per week."
(Sorry als dit je baan is ik kon ik mijn ogen niks ergers verzinnen)
Dat allemaal ter zijde.
Waar laat ik vast zetten dat ik nooit hun bedrijf op mijn naam kan krijgen?
Ik wil hier dolgraag ergens een handtekening voor zetten zodat hun inzien dat ik een relatie en toekomst wil met hun zoon en niet op hun geld uit ben.
Groetjes J.
Volg Ronron's reactie op.
Ik ga er voor zorgen dat ik onterft word op gebied van hun bedrijven. Dan kunnen mijn vriend en ik gewoon onder gemeenschap van goederen trouwen en mocht het dan stuk lopen sta ik in ieder geval niet met een, of misschien twee kindjes op straat.
et huwelijkse voorwaarden leggen jullie beiden vast wat jullie prive bezitten VOOR het huwelijk. Voor de periode erna kun je er zelfs voor kiezen dat alles wel in de gemeenschap valt. wil je dat niet moet je elk jaar opnieuw vastleggen wat van wie is. Maar dat is een hele klus of je moet je financien vanaf dag 1 strikt gescheiden houden. Dus zou in principe het bedrijf aan jou kunnen vallen als zijn ouders in hun testament niks zetten over uitsluiting. Vervelend dit allemaal. Ik zou inderdaad zelf naar een notaris gaan maar ook mijn schoonouders aanraden dit te doen want nu roepen ze dus alleen maar iets zonder dat ze zelf precies weten waar ze het over hebben. En je zou het er met je aanstaande over kunnen hebben wat hij precies belangrijker vindt. Wat zijn ouders willen of jou en je kinderen goed verzorgen, ook als het mogelijk niet goed loopt want niemand hoopt natuurlijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.