Word ik in mijn situatie gediscrimineerd?
Op mijn werk moet er bezuinigd worden,op mijn werkplek moet er per dag een aantal uren ingekrompen worden.
Over een week gezien is dat ongeveer 36 uur.
Hierdoor is er iemand te veel op mijn werkplek en moet er iemand wijken naar een andere locatie om daar zijn/haar uren gedeeltelijk te draaien (flexibel inzetbaar).
Mijn baas werkt met het last in first out principe.
Dat betekend dus wie als laatste bij de organisatie is komen werken komt dus in aanmerking om gedeeltelijk overgeplaatst te worden.
In principe was ik niet die gene die daar voor in aanmerking zou komen,ware het niet dat de personen (3 collega's) die eerder in aanmerking zouden komen (ze hebben dus minder dienstjaren dan mij bij de organisatie) om bepaalde redenen ontzien worden van deze maatregel.
Bij 1 collega is er een afspraak gemaakt met de plaatselijke gemeente en ze denken dat deze persoon het niet aan zou kunnen om flexibel te gaan werken.
De andere 2 collega's worden ontzien wegens medische redenen.
Echter is er niet naar mijn dossier gekeken waar ook duidelijk mijn medische geschiedenis in staat.
Nu die 3 collega's zijn ontzien,is de keus dus op mij gevallen en moet ik dus wijken naar een andere werk locatie.
Als ze werken met het last in first out principe mogen ze andere mensen dan wel ontzien wegens deze redenen?
Word ik niet op deze wijze gediscrimineerd?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.