Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een steward worden?

Het lijkt mij supergaaf om steward te worden, maar overal waar ik kijk is de maximale lengte 190 cm en zelf ben ik iets van 203 cm. Ik zie alleen de mogelijkheid bij Emirates bijv. waar geen max word gesteld. Denken jullie dat ik kans zou maken, want voor de rest voldoe ik aan alle eisen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Die maximale lengte heeft te maken met de ruimte in vliegtuigen. En met 1.90 is dat al echt aan de krappe kant. Bij veel vliegtuigmaatschappijen is het maximum zelfs 1.85. (Voor mannen én vrouwen overigens ; het is echt een "technisch" dingetje. )

De grap met Emirate Airlines, is dat ze heel erg hameren op een MINIMALE lengte van 1.60, sterker nog, dat je op het puntje van je tenen met gestrekte armen 2.12 hoog kunt reiken. Dat zullen dus de hoogste plankjes zijn waar je bij moet kunnen. Als je daar zo ongeveer met je NEUS in zit, zul je absoluut problemen tegenkomen. Wellicht hebben ze er nooit aan gedacht een maximum lengte in te stellen, omdat ze zich simpelweg niet kunnen voorstellen dat mensen zo lang zijn (net zoals ze in China denken dat XXL damesmaat 38 is ;-) ) , of het komt in de praktijk gewoon niet voor.

Als je ook kijkt naar de statistiekjes die ze gebruiken op de site waar ze benadrukken hoe belangrijk de juiste lengte is, zie je dat die statistiek niet verder gaat dan 1.95 (maar wel begint bij 1.35).

Het feit dat ze niet reppen over een maximale lengte, wil dus beslist niet zeggen dat je DUS met die lengte aangenomen kan worden. Je kunt het allicht proberen, maar ik geef je heel eerlijk gezegd weinig kans.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing