Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel vakantiedagen heeft iemand die fulltime naar parttime gaat werken?

Iemand werkt fulltime (40 u.p.w) t/m 31 augustus. Vanaf 1 september gaat deze persoon parttime werken (36u.p.w). Op basis van fulltime heeft hij recht op 24 dagen in een jaar.

Hoeveel vakantiedagen heeft hij nu op jaarbasis recht op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Net zo veel dagen, alleen dagen van minder uren. Bij parttime wordt meestal gekeken naar een gemiddelde werkdag, en zoveel uren gaan er dan ook in een vakantiedag.

Zelf heb ik een - zeer onregelmatig- mini-baantje, en daar heb ik recht op net zo veel weken (4) vakantie als mijn collega's. Alleen is bij mij een vakantiedag 1,75 uur , bij de parttimers 3,5 uur en bij de voltijd 8 uur. Doorbetaalde vakanties staan dus 100 % in relatie tot het loon.

Het zou natuurlijk wel heel raar zijn als je, wanneer je maar weinig uren maakt in een maand, dat zou betekenen dat je per jaar maar recht hebt op nauwelijks één week vakantie ;-) (Al ben je in de praktijk natuurlijk wel heel vaak ONbetaald vrij ).

Toegevoegd na 1 minuut:
36 uur is trouwens nog lang geen parttime baan ; dat is gewoon fulltime met een iets kortere werkweek. Alleen "duren" je vakantiedagen dan niet 8 maar 7,nogwat uur , uitgedrukt in uurloon).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing