mag een werkgever zich met een whatsapp-gesprek bemoeien?
Betreft een groepsgesprek met een paar collega's werkzaam in een grote firma.
Deze groeps-whatsapp is niet voor professionele doeleinden of werk gerelateerde zaken aangemaakt en niemand in deze groep is een leidinggevend persoon.
In deze app werd een verhit gesprek gevoerd over een melding door een collega waardoor een andere collega geschorst werd, en daar werd over gediscussieerd.
Hier werd ook over en weer beschuldigd en gescholden.
Nu is 1 van de leden van die whatsapp groep naar de manager gegaan met dit gesprek en nu worden er mensen op het matje geroepen.
Dit gesprek is buiten werktijd gevoerd.
Mag een leidinggevende/manager zich met dit whatsapp gesprek gaan bemoeien en of consequenties geven aan de mensen die dit gesprek voerden?
Alvast bedankt
Ik kan me voorstellen dat een van de collega's vind dat de situatie uitgezocht en opgelost moet worden, omdat het de samenwerking op de werkvloer ondermijnt of onmogelijk maakt.
De betreffende collega vindt om deze reden dat de baas op de hoogte gebracht moet worden van de conflicten.
De baas "bemoeit" zich er niet zomaar mee, hij reageert op een klacht. Hij acht het tot zijn verantwoordelijkheid om de werksfeer te vebeteren.
Wat binnen gebeurt, hoort binnen te blijven.
Geef mij ook zo'n whatsapplid die er met het gesprek vandoor gaat en het deponeert bij een meerdere op het werk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.