Ik ben ziek, mijn baas wil dat ik kom werken, maar ik heb geen vervoer. Mijn baas wil geen vervoer organiseren. Is het werkweigering als ik niet kom?
http://www.startpagina.nl/v/financien-werk/carriere-werk/vraag/597320/ziek-baas-werken-vervoer-baas
Toch maar zelf verder zoeken...
Is er geen enkele collega die langs je huis wilt rijden ?
Een vervoersprobleem moet je zelf oplossen, niet bij de baas neerleggen.
Als die een ieders persoonlijk vervoer probleem moet oplossen...
Volgende keer moet hij een medewerker welke zich telkens verslaapt s'morgens komen wakker maken. :X
Vooral als de blessure in je vrije tijd is ontstaan, heeft je baas een reden daar niet al te enthousiast over te zijn,
Je moet wel een HEEL sterk verhaal hebben wil OV geen optie zijn
Al eens bij je verzekering nagevraagd voor een oplossing?
Voorbeeld:
https://www.zilverenkruis.nl/zakelijk/present/persoonlijk/paginas/vervoerskosten-van-en-naar-werk.aspx
14 juli heb ik een linkerknieblessure opgelopen. Ik kan nog steeds niet zonder krukken lopen en hoor dinsdag of ik hieraan geopereerd moet worden. Hoe lang mijn herstel gaat duren kan ik op dit moment nog niet zeggen. Het kan 3 maanden of een jaar duren. OV gaat niet aangezien ik de afstand van adres naar bushalte of tramhalte niet haal. Ik loop maar 1 stap per keer, wat ook enorm vermoeiend is.
ik ben naar de arboarts gegaan die aangaf dat lopend/staand werk niet kon(arbeidsongeschikt daarvoor). Zittend werk is te doen zoals bijvoorbeeld administratie of handdoekjes vouwen, zingen, voorlezen ed. Ik werk namelijk als verzorgende en kan ivm instabiliteit van die knie niet heel lang staan of veel lopen. Nu had ik aan de arboarts aangeboden dat ik misschien in een huiskamer kon komen Voor PGbewoners,maar de arts gaf aan dat hij dit niet wilde. Hij zou dit ook in het verslag opnemen. Maar dit is niet gebeurd. Toen ik na de bedrijfsarts belde dat ik er geweest was, gaf mijn manager aan dat dit het vervangende werk was wat hij voor mij had. Op administratie ging hij niet eens in. Ik heb duidelijk aangegeven dat de arts dit afgeraden had, maar dit was volgens de manager alleen maar een advies wat hij niet hoefde op te volgen. Hij vond zelfs dat ik wel erg moeilijk deed.
Ik denk niet dat hij mij tegemoet wil komen in de kosten van de taxi. Hij gaf aan mij aan dat deze blessure mijn enige schuld was en ik dus zelf maar voor vervoer moest zorgen. Als ik elke week met de regiotaxi naar mijn werk zou moeten zou dat betekenen dat ik elke week 29 euro kwijt zou zijn. Dit vind ik behoorlijk en heb dit niet zomaar liggen. Mijn loon gaat er al enorm op achteruit nu ik geen ORT meer heb. Maar dan nog een vraag: stel dat ik met die automaat overweg zou kunnen, en er gebeurt iets, ben ik dan wel verzekerd aangezien ik ben gaan rijden met een blessure? Ik dacht dat dat niet het geval was. Ook heb ik nog even nagedacht over je tips wat betreft scooter, rolstoel, scootmobiel:hier zie ik geen mogelijkheden in. Dit ook ivm de kosten. Wel heb ik inmiddels ergens gelezen dat de werkgever een tegemoetkoming kan krijgen inde kosten om mij naar het werk te krijgen. Waarschijnlijk is hij te trots ervoor om dit soort dingen in gang te zetten(getuige het antwoord wat ik al eerder gaf)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.