Mag mijn baas mij mijn vakantie ontzeggen als ik per 1 juli ontslag neem?
Ik wil per 1 juli ontslag nemen. Ben dus ruim op tijd. Ik weet dat ik een maand opzegtermijn heb. Heel juli zou ik dan nog moeten werken. Mijn vakantie staat al wel vast. De laatste week van Juli valt in die vakantie. Mag mijn baas mij in die week inplannen omdat ik weg ga?
9.9K
9.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2 weken geleden heb je dus ontslag genomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de organisatie waar ik stage liep, zag ik regelmatig dat mensen hun ontslag aanboden en vervolgens hun openstaande vrije dagen op gingen maken. Of het toegestaan is het te ontzeggen durf ik echter niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gok dat dat in een CAO beschreven is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wie weet heb je wat aan deze site:
http://www.financieel-ondernemen.nl/artikelen/597-vakantiedagen-en-ontslag-wat-te-doen-met-de-resterende-vakantiedagen-/ Het meeste gebeurt echter in goed overleg zo te zien.
http://www.financieel-ondernemen.nl/artikelen/597-vakantiedagen-en-ontslag-wat-te-doen-met-de-resterende-vakantiedagen-/ Het meeste gebeurt echter in goed overleg zo te zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee moet nog ontslag nemen. Maar daar heb ik tot 1 juli de tijd voor. Wou het vandaag doen, maar wilde dit eerst weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
O zo. Als jouw vakantie al vast staat, lijkt het mij logisch dat je gewoon op vakantie kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leek mij ook. Maar dacht stel de vraag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je wil dus niet per 1 juli ontslag nemen, maar per "1 week voor augustus". Ik zou dus ook voor "1 week voor juli" je ontslag indienen.
ronron1212
8 jaar geleden
Ontslag nemen en je hebt gewoon recht op vakantie de nog resterende dagen moet je werkgever gewoon uitbetalen als je daar nog recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee.... Ik moet voor 1 juli opzeggen. Om 1 Augustus uit dienst te zijn. Ik moet dus voor 1 Juli opzeggen. Kan nu, maar ook morgen. Maar voor 1 juli
bamibal
8 jaar geleden
Maar heb je al genoeg vakantiedagen opgebouwd om vrij te kunnen nemen? Hoe lang werk je er al?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3 Jaar.
tinus1969
8 jaar geleden
@bamibal heeft een punt. Als je op 1 augustus uit dient gaat, bouw je over die maanden daarna geen vakantiedagen meer op. Maar het aantal dagen dat op je vakantiekaart staat (of hoe dat ook precies werkt bij jullie) gaat meestal uit van heel kalenderjaar. Dat kan idd een reden zijn dat je minder vakantie krijgt.
paulus811
8 jaar geleden
De vraag wordt uit zijn verband getrokken. Het aantal dagen vakantie of de beschikbare vakantierechten staan helemaal niet ter discussie.
paulus811
8 jaar geleden
Er staat ook nergens dat de baas de vakantie zal weigeren, maar vs wil dit weten voordat hij.zij ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb net gekeken. Heb nog 8 uur aan vakantiesaldo staan tot nu toe. Ik werk maar 8 uur per maand.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
8 uur aan saldo en je werkt 8 uur per maand?
Dan zie ik het zo: je werkt 2 uur per week. Voor de laatste week van juli heb je verlof gevraagd. (Ik neem aan dat dit al is goed gekeurd) dus in juli werk je 3 weken en heb je 1 week verlof. Dan krijg je 6 gewerkte uren uitbetaald en 2 uur vakantie. Die 6 uur van je saldo dat overblijft moet bij je laatste salaris betaling uitbetaald worden.
Voor zover ik weet mag je gewoon ontslag nemen en moet je goedgekeurde verlof gewoon blijven staan. Het bedrijf heeft hier al rekening mee gehouden (als de planner zijn werk goed gedaan heeft)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.