mag mijn werkgever mijn vakantie dagen opmaken?
Hallo,
Ik heb nog niet zo lang geleden een contact gekregen in de Horeca.
Het is een contract voor 21 uur in de week.
Ik krijg hierdoor dus ook vakantiedagen en verlofuren berekend.
Nu werk ik soms een aantal uur per week over, maar kiest mijn werkgever ervoor deze buiten mijn contract uit te betalen.
Waardoor ik daarover dus geen vakantie uren opbouw.
Ook sluiten zij de zaak ten minste drie tot vier weken per jaar omdat zij op vakantie gaan. In mijn contract staat vermeld dat zij inderdaad bepaalde perioden als bedrijfsvakantie aan mogen wijzen en ik dan mijn vakantiedagen moet opnemen. Maar met mijn gewerkte uren kom ik niet aan 4 weken vakantieverlof, waardoor ik dus al mijn vakantiedagen verplicht moet opnemen, en ook verplicht onbetaald op de bank moet blijven zitten. Mag dit? Aangezien ik dan niet aan mijn gemiddelde 21 uur kom?
En over de rest van het jaar kan ik dus nooit voor mijzelf een dag betaald verlof pakken.
Kan dit ook gewoon?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.