Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik van VWO naar HAVO gaan voor vrachtwagenchauffeur te worden?

Hallo allemaal,

Ik ben 13 jaar en ik zit in 1VWO.
Ik wil vanaf mn kleutertijd al vrachtwagenchauffeur worden, mijn vader is het ook. Ik ga elke vakantie mee! Maar dat terzijde.
Alleen voor de opleiding heb je geen VWO diploma nodig, dus wil ik naar HAVO dat scheelt weer een jaar.
Hoe kan ik dit het best tegen mijn ouders zeggen? En wat adviseren jullie mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Deelantwoord:

Ik adviseer je om op het VWO te blijven. Het is niet voor niets dat je daar terechtgekomen bent: de directeur van de basisschool vond kennelijk dat je dat aankon en de resultaten van de CITO-toets moeten het mogelijk hebben gemaakt. Gebruik die kans. Er zijn genoeg mensen in ons land die niet in staat zijn om het VWO te doen. Het kost nu doorzettingsvermogen maar daar heb je later plezier van. Als je een VWO-diploma hebt, kun je alle vervolgopleidingen doen die passen binnen het examenprofiel. Ga niet voor het gemak maar voor je toekomst.

Als het erom gaat vrachtwagenchauffeur te worden: dat kan pas over enkele jaren, want je zult minstens 18 moeten zijn om rijbewijs C (en aanvullingen) te halen.

Het zou zonde zijn om een aantal mogelijkheden af te sluiten door nu te kiezen voor een lager schooltype dan je aankunt. De kans bestaat dat dan je daardoor niet genoeg uitdaging krijgt op school, omdat het te gemakkelijk is.
Computoon
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing