Wat is het minimum Bruto uurloon van een tandartsassistente?
Ik ga beginnen als tandartsassistente nadat ik een verkorte opleiding heb gevolgd van ongeveer zes maanden. Ik ben 45 jaar en heb alleen 6 maanden stage ervaring. Ik schrok enorm van het bruto uurloon wat ik ga verdienen namelijk 8,70 per uur inclusief vakantietoeslag en vakantie uren. Ik krijg geen reiskosten vergoeding en alleen de gewerkte uren worden uitbetaald, hopelijk dan ook de uren die je langer werkt. Is dit een redelijk bedrag als je begint? Of zit ik ver onder de richtlijn van het KNMT? Op internet kom ik allerlei bedragen tegen voor een 38 urige werkweek en als ik dan uitreken wat ik zou gaan verdienen is dat dus 1322,40 bruto per maand. Ik vind dat echt heel weinig en netto hou je niet veel over, kan iemand mij vertellen hoeveel netto ik dan overhoud en of ik onderbetaald dus uitgebuit wordt?
Alvast bedankt voor de feedback.
Toegevoegd na 1 uur:
ps:
oddysseas
Volgens de link van de website hangt het ervan af hoeveel uren een fulltime werkweek omvat, bij dit beroep is dat 38 uur. Ik zal deeltijd gaan werken en in die link kun je dan je minimumuurloon bereken echter ben ik nu helemaal in de war daardoor. Stel ik werk 24 uur, volgens die link bereken je het zo: 24 x 9,26/38= 5,85 aan uurloon… In mijn contract staat dus 8,70 bruto per uur. Begrijp ik het nu goed dat ik dus meer verdien dan het minimumloon? Vind het maar verwarrend en hulp is welkom.
Ik heb zes maanden werkervaring in een zeer drukke praktijk en na drie proefdagen ben ik aangenomen op mijn huidige plek dus om te zeggen dat ik totaal geen ervaring heb, is niet zo want draai al volledig mee, Natuurlijk zijn er nog dingen die ik niet goed beheers en valt er nog veel te leren, dat is ook wat ik het leuke vind aan dit beroep. Maar toch bedankt voor je reactie en dat je me sucses wenst
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.