Welke baan moet ik kiezen nu 2 sollicitatieprocedures net niet parallel lopen?
Morgen word ik via een uitzendbureau (schriftelijk) voorgesteld aan een werkgever. Toffe baan. Na een strenge selectieprocedure ben ik de enige geschikte kandidaat. Gisteren vond ik mijn droombaan bij een andere werkgever en gelijk gesolliciteerd online. Enkel sluit hun selectieprocedure pas over 12 dagen. What to do? Die droombaan-werkgever wilt geen acquisitie n.a.v. solliciteren. Pakken wat ik pakken kan of gokken?
Als dat zo is, dan kun je dus de baan bij het uitzendbureau aannemen en afwachten hoe je andere sollicitatie verloopt, krijg je die baan, dan zeg je het uitzendwerk op en kun je weg. Als dit allemaal klopt, zou ik er geen dag over nadenken en baan 1 accepteren, het immers een toffe baan.
Ik weet niet of en zo ja, hoelang je zonder werk zit, hoe langer je zonder werk zit, hoe groter het gat in je CV wordt, dat wordt meestal niet positief beoordeeld door eventueel toekomstige werkgevers, want hierdoor raak je uit het arbeidsritme en loop je dus al een stap achter. Kies met je verstand, ook als je voor baan 1 kiest, sluit je niet uit, aangenomen te worden bij baan 2, of een andere baan die mogelijk je droombaan wordt. Het is een keus die je zelf moet maken, dat kan een ander niet voor je doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.