Eindafrekening werkgever laten corrigeren kan dat?
Onlangs ben ik binnen dezelfde sector van baan veranderd, ik werkte voorheen op payroll-basis in het onderwijs.
Nu is men vergeten mij te wijzen op de mogelijkheid om (extra) reiskosten uit te ruilen met de eindejaarsuitkering. Aangezien ik wekelijks 150 km reisafstand overbrug gaat het om 5000 km x 0.19 = 950 euro wat ik had kunnen uitruilen.
Ik vroeg hiernaar bij de uitzendorganisatie maar kreeg dit als antwoord.
"Helaas kunnen wij niet meer jouw correctie toepassen ivm woon-werk kilometer tegen eindejaarsuitkering. Je bent inmiddels bij ons uit dienst en alles is verwerkt."
Ook heb ik volgens mij recht op een CAO-loonsverhoging en eenmalige uitkering (CAO-VO). Deze "extra's" zijn ook niet opgenomen in de eindafrekening. Ik kopieer een stukje uit de CAO (NBBU) Payrolling waarin staat dat ik als uitzendkracht hier recht op heb!
1. Het loon en de vergoedingen van de uitzendkracht zijn gelijk aan het loon en vergoedingen die worden toegekend aan werknemers, werkzaam in gelijkwaardige functies in dienst van de inlener.
Dit loonverhoudingsvoorschrift dient ter bescherming van de rust op de
arbeidsmarkt en is opgenomen in artikel 8 Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (Waadi).
2. Onder het loonverhoudingsvoorschrift vallen de volgende componenten:
> Initiële loonstijging
........
Wat kan ik doen en is een correctie wel gewoon mogelijk?
Wat zijn mijn rechten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.