Heb ik een arbeidsovereenkomst gesloten?
Ik ben een jongen die net van het praktijk onderwijs is afgekomen. Ik ben nu 18 jaar. Na dat ik stage heb gelopen bij een bedrijf, heb ik hier een baan aangeboden gekregen. Mijn leerkracht is hier ook bij aanwezig geweest toen het allemaal besproken is. Nu ben ik werkzaam in de winkel die hij net geopend heeft. Hij heeft samen met mij afgesproken dat ik €650,00 in de maand zal gaan verdienen en dat ik 3 jaar bij hem werkzaam zou zijn. Nu ik hier een maand werkzaam ben ik geweest en ik nog steeds geen geld heb ontvangen voel ik met behoorlijk rot hierover. Ik heb hem (mijn buurjongen ook nog eens) gevraagd wanneer ik mijn geld zou krijgen. Hier op heeft hij geantwoord via de whatsapp dat ik geen contract heb ondertekend, dus met andere woorden dat ik ook GEEN recht heb op het geld dat is afgesproken. Via de UWV krijgt hij nu dus waarschijnlijk geld voor mij, omdat ik er wel werkzaam ben. Dit heet volgens het formulier dat ik hier over heb gekregen een banenafspraak (mobiliteits bonus? Wajong?) en hier zou hij dus geld van ontvangen. Nu is mijn volgende vraag, of hij hier geld van kan krijgen zonder dat hij mij hoeft te betalen.
Weet iemand hier verder meer over? Of hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken nu? Graag krijg ik over dit onderwerp meer informatie, zodat ik eventueel toch nog mijn geld kan krijgen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.