Mag een Wajonger deeltijds betaald werk deelstijd vrijwilligerswerk verrichten?
Ik ben arbeidsongeschikt en mij is altijd vertelt dat ik alleen maar nuttig zou zijn voor dagbesteding. Dit bleek ook meerdere malen in de praktijk waar te zijn.
Nu is er een bijzondere situatie ontstaan, nu bleek dat ik bepaalde werkzaamheden vrijwillig kan uitvoeren, zonder dat dit verkeerd loopt. Mensen bij het vrijwilligerswerk zijn zeer tevreden over de werkzaamheden die ik doe. Ik voel me voor het eerst sinds jaren nuttig, terwijl ik mij eerder altijd nutteloos voelde. Dit soort werk is vanwege kwalificaties helaas niet voor mij weggelegd om betaald te kunnen doen.
Nu komt de participatiewet eraan en ik maak mij grote zorgen dat ik terug kom in het schuitje van vroeger. Doordat ik mezelf nu nuttig kan maken ben ik bang dat het UWV zegt dat ik prima betaald werk kan doen in een andere sector. Ik ken mezelf goed genoeg dat dit niet zo is en dat ik meerdere keren ontslagen zal worden, alles afbreek dat ik opgebouwd heb enzovoorts.
Ik besef dat ik niet onder de participatiewet uit kom en zit nu met de vraag of ik het kan en mag combineren met het vrijwilligerswerk. Op die manier blijft er moreel voor mij over en hoef ik de dingen waar ik voor geknokt heb niet af te laten breken. Dit houdt in 2-3 halve dagen en 2 hele dagen werken.
Kan en mag het UWV akkoord gaan met zulke complexe verzoeken van een WAJONGER?
Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb referenties en schriftelijke bewijzen voor deze beperking die ik kan tonen.
Je kunt in ieder geval heel goed schrijven en het probleem onder woorden brengen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.