Hoe zit het met uitkering als je onder de 27 bent en je gaat een deeltijd opleiding volgen?
Ik ga aankomend jaar twee opleidingen volgen. Een is een deeltijd opleiding in Belgie en de andere is een cursus. Ik ben 19 jaar oud. Ik heb een baantje in de housekeeping maar ik verdien maar 4,80 per uur. Hier kan ik niet mijn opleidingen van betalen en ook nog eens rondkomen. Nu heb ik afgelopen jaar mijn opleiding dierverzorging MBO 3 succesvol afgerond en ik heb dus een diploma. nu heb ik gehoord dat ik recht zou kunnen hebben op een uitkering, Maar ik begrijp echt werkelijk niets van dat soort dingen. Heb al op de site van werk.nl gekeken en op de site van mijn gemeente, maar ik vind het erg lastig. Is er iemand die me hier wat meer uitleg over kan geven? Ik kan wel gaan bellen, maar ik vind het zo vervelend ergens blind en totaal niet voorbereid ergens naartoe te bellen.
Wij zitten nu min of meer in het zelfde schuitje met mijn dochter ; als ze op zichzelf wil, MOET ze dagonderwijs volgen en stoppen met haar particuliere opleiding., Het is niet anders. En dan moeten we nog het overgrote deel er zelf bijleggen ; van die 264 euro stufi kun je nauwelijks de school zelf betalen. Eigenlijk niet eens helemaal. .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.