Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik invullen bij het vakje loonheffingskorting?

Ik ga binnenkort stage lopen en er wordt mij gevraagd of ik heffingskorting wil of niet. Verder ben ik vennoot bij een Taxibedrijf. Moet ik in dit geval ja of nee invullen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

2 Banen
Iedereen met loon kan dus loonheffingskorting laten toepassen. Dit mag echter alleen bij 1 baan tegelijk. Dus als u 2 banen of meer heeft zult u moeten kiezen. Voor bijvoorbeeld de algemene loonheffingskorting geldt een maximaal bedrag. Als u dus voor meer banen deze loonheffingskorting laat toepassen loopt u het risico hier teveel van te ontvangen. Om dat te voorkomen kunt u de loonheffingskorting maar bij 1 baan laten toepassen. Aan het eind bij de belastingaangifte worden alle inkomsten bij elkaar opgeteld, en heeft u dus kans dat u ook over de andere inkomens nog wat belasting terug krijgt.

Als je veel spaargeld hebt, en je kunt rondkomen van je inkomen minus de loonheffing; Dan kun je 2x de belasting vermijden.

1x door minder inkomsten (lagere loon) in box1; en daarnaast wordt je spaargeld in box2 minder hoog. Scheelt je dus 2x maal extra belasting. Dit is echter alleen interessant als je meer dan €21.139 aan spaargeld hebt en je kunt rondkomen van minder inkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing