Moet ik een andere functie zomaar accepteren?
Ik werk als techneut met een vast contract voor een bedrijf en heb jaren leuk en uitdagend werk gedaan. Nu is het bedrijf een andere koers gaan varen waardoor mijn baas wil dat 50% van mijn tijd simpel en saai werk ga doen (data inkloppen). Ik ben universitair opgeleid en zie dit werk dan ook totaal niet zitten, ook al krijg ik hetzelfde salaris. Het nieuwe werk komt niet overeen met de functieomschrijving in het arbeidscontract. Kan mijn baas mij verplichten dit werk te accepteren?
altijd doen, je kan beter vanuit een vaste baan op zoek naar iets beters. werk niet aanvaarden is eigenlijk gewoon geen optie.
Bovendien op die manier kan je wellicht toch weer betere doorstroming binnen het bedrijf zelf krijgen.
Zeker als je loon hetzelfde blijft heb je niets te klagen.
En als er geen optie is binnen het bedrijf dan ben je gewoon beter af vanuit een werkende positie op zoek naar een betere uitdaging dan vanuit de ww opzoek gaan. Ik denk dat je de baas zeker moet zeggen dat je meer in je mars hebt zolang je maar geen kritiek op beleid geeft, wees diplomatiek/zakelijke bewoordingen. Ik kan eigenlijk ook niet geloven dat een baas je potentieel wil verspillen
dus aanvaar het werk maar laat wel merken dat je wat beters zoekt binnen op buiten het bedrijf.
Het is aan hem/hen daar iets op te verzinnen. toch ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.