Gewetenskwestie: kiezen uit twee banen die allebei ongelukkig maken. Ene heeft meer vrije tijd, andere meer geld. Welke kies jij?
Hiervoor werkte ik in de detachering; uitdaging genoeg, maar de reistijden waren moordend en werk was vaak lastig omdat je maar korte periodes hebt om in te werken. Ik raakte in de stress door de reistijden en werkdruk, maar iedereen was wel blij met mijn werk en kon ik veel opleidingen en cursussen doen op hun kosten. Toen was ik niet gelukkig en ging ik dus een baan bij een vast bedrijf zoeken.
Momenteel zit ik bij een bedrijf waar iedereen heel blij met mij is. Ik lever goed werk en ook in een hoog tempo. Mijn collega’s zijn aardig en ik voel me hier wel thuis. Het is ook lekker dicht bij huis, maar het verdient wel een stuk minder dan mijn vorige baan. Ik raak ook in de stress door de lage werkdruk. Het is allemaal ‘saai’ en ‘simpel’ en ik kan geen cursussen en opleidingen volgen op hun kosten.
Nu zit ik te twijfelen of ik toch weer ontslag zou nemen en de detachering in zal gaan. Ik word van beide soorten werk niet gelukkig, maar bij de een heb ik meer geld+meer leermogelijkheden, maar bij de ander veel meer vrije tijd.
Wat zou jij kiezen en waarom?
A. Hoge werkdruk, langere reistijden, groeien
B. Lage werkdruk, korte reistijden, zo goed als niet groeien
C. Gewoon stoppen en iets heel anders zoeken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.