tot hoever mag je werkgever jou controleren?
Ik werk bij een groot bedrijf. Sindskort hebben ze een systeem geintroduceerd, waarmee mijn teamleider mij telkens aandpreekt op mn gedrag en mn performance. We hebben twee keer per jaar funct.gesprek en beoordelingsgesprek. Naar mijn idee mag mn teamleider mij bespieden, de vragen die ik voorgeschoteld krijg, zijn: wat heb jij 5 weken geleden tussen 9 en 9:15 gedaan heb? Daar heb ik meestal geen antwoord op. Ik geef meestal aan dat we twee keer per jaar functi.gesprek heb, dan wil ik best op mn performance afgerkend worden. Ik denk dat hij met deze actie wilt me pesten. Mijn vraag luidt als volgt: mag je werkgever jou zulke vragen stellen?
Vooral de tijdelijke teamleiders verbazen zich er over hoe scheef soms de beloningstructuuur is binnen een team. En weet nog niet dat je over sommige zaken beter je mond kunt houden. Ik heb het vermoeden dat of de medewerker of de teamleider een hele kort toekomst heeft binnen het bedrijf als het op deze manier door gaat. Hier zit een verstoorde arbeidsrelatie aan te komen. Als die niet al verstoort is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.