Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik bij een bedrijf solliciteren zonder tussenkomst uitzend organisatie?

Het zit zo:

Onlangs ben ik benaderd door een uitzendbureau om op gesprek te komen. Ze zouden namelijk een leuke vacature hebben die perfect bij mij zou passen. Na een goed gesprek aan de telefoon had ik dan ook besloten om langs te gaan.

Echter bleek wat door de telefoon was verteld niet helemaal te kloppen.
Voorwaarden die ik oa stelde was een full-time contract. Dit was bleek uiteindelijk toch niet mogelijk. Daarom had ik besloten om af te zien van deze vacature.(heb een baan en zit dus niet te wachten om er op achteruit te gaan)

Nadat ik op gesprek ben gegaan wist ik om Welk bedrijf het ging. Uit nieuwsgierigheid toch maar even een blik gewaagd op de website. Hier zag ik een soort gelijke vacature voor full-time

Mijn vraag is nu; kan ik zonder problemen solliciteren bij dit bedrijf?

Dit omdat ik natuurlijk eigenlijk via het uitzendbureau achter deze vacature/bedrijf ben gekomen.

Alvast bedankt!

Groeten Kruimel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Volgens mij geen probleem, als er bij de vacature staat dat het een interne vacature is kun je altijd een open sollicitatie doen
anneliez
10 jaar geleden
Je hebt gesolliciteerd op een functie via een uitzendbureau. Dat bleek een deeltijdfunctie te zijn.
Nu blijkt dat er een andere functie open te staan. Maar nu wel full-time en buiten het uitzendbureau om.

Natuurlijk krijg je problemen en zal het bedrijf bemiddelingskosten dienen te betalen aan het uitzendbureau.

De vacature is openbare informatie. En je mag soliciteren. Wel blijft het feit, dat full time belooft wordt en terwijl in de werkelijkheid het deeltijd functie is.

Als je denkt dat al die problemen met waard is dan zou ik gaan soliciteren en besef dat je een nadeel hebt ten opzichten van een iemand die niet via het uitzendbureau of iemand die wel bereid is om (tijdelijk) deeltijd te werken.

Je kunt het ook zien als een onderhandeling spel. Jij wilt heel graag full time werken.

Dus bel en ga er voor. En laat je niet tegen houden door problemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing