Hoe kom ik aan een baan en kan ik op mezelf wonen?
Ik ben 22 jaar en wil heel graag het huis uit. Op zaterdag volg ik een deeltijdstudie, en doordeweeks kan ik 36 uur werken. Ik heb 2,5 jaar in de thuiszorg gewerkt, maar ben ontslagen omdat ik 3 contracten heb gehad en ze me anders in vaste dienst moeten nemen. Ik had een 0-uren contract.
Inmiddels ben ik de 0-uren contracten helemaal zat, want je hebt totaal geen zekerheid en je moet toch een bepaalde garantie hebben om op jezelf te kunnen wonen. Ik volg een particuliere opleiding, dus ik heb ook geen studiefinanciering.
Ik wil dus graag werken en het huis uit, niet op een studentenkamer maar een flatje voor mezelf. Er is al weinig werk te vinden wat je een vast aantal uren wil geven en ik word elke keer afgewezen wegens gebrek aan ervaring. Nu ben ik zeker van plan door te zetten met solliciteren en ook nog eens goed te kijken naar hoe ik een brief schrijf, maar ik word er een beetje moedeloos van. Bijna geen werk kunnen vinden een ook overal abnormaal hoge huurprijzen zien. Het lijkt me toch normaal om als 22-jarige een plek voor jezelf te willen? Ik wil er best hard voor werken. Maar op deze manier zie ik mezelf over 2 jaar nog niet het huis uit kunnen.
Als je gaat solliciteren doe dat dan met de nodige bravoure. Denk bij jezelf: ik kan het, ik ben het waard. Dan lukt alles beter, ook als er weinig banen zijn. Iemand die voor zichzelf opkomt zal eerder in de prijzen vallen en staat eerder in de schijnwerpers. SUCCES.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.