Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verstuur je een sollicitatiebrief via de mail?

Moet deze dan in de bijlage of kan het ook gewoon in het tekstvak? En is het dan ook van belang om het deel met de adressen bovenaan te zetten? Of hoeft dat niet als het via de e-mail wordt verstuurd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik zou de sollicitatie brief altijd als bijlage sturen net als je cv dat is netter en komt ook beter over. In de email geeft je aan waarop je reageert.
10 jaar geleden
Het beste is om je brief en cv in de bijlagen te doen. Niet als Word, maar als PDF; zo blijft de opmaak hetzelfde en verspringt er dus niks.

De volgende tekst zou je voor je mail kunnen gebruiken:

Geachte heer/mevrouw,

Graag reageer ik op uw vacature voor Boekhouder, zoals 14 mei jl. gevonden op www.indeed.nl. In de bijlagen vindt u zowel mijn sollicitatiebrief als mijn CV.

Met vriendelijke groet,
Pietje Puk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan allebei maar als je de sollicitatiebrief en je CV beiden als bijlage toevoegt, dan kijken ze bijna altijd het eerst naar je CV. Als dat niet interessant of passend genoeg lijkt kijken ze niet eens meer naar je brief.
Beter is het dus om je sollicitatiebrief in het tekstvak te zetten zodat ze er meteen met hun neus bovenop zitten met het openen van de mail. Je CV stuur je dan als bijlage mee en je gegevens aan het eind van de brief.
Google eens op: Sollicitatiebrief via de mail voorbeelden.
Hieronder alvast een link met tips.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing