Hoe groot is de kans dat ik een VOG krijg?
in 2010 ben ik gepakt met 1 gram cocaine door de politie. Ik kreeg hier toen een boete voor van 85 euro. Het betrof handel in harddrugs (opiumwet). Ik heb de boete toen niet betaald en het is zo ver gekomen dat het voor de rechter is gekomen omdat ik mijn kop in het zand heb gestoken. Het bedrag is daardoor hoger geworden maar de oorspronkelijke boete was dus 85 euro. Dit voor de rechter komen was eind 2012. Nu heb ik recent mijn gegevens opgevraagd bij JDS. Ik werd meteen na mijn aanvraag de volgende dag gebeld dat er niets over mij bekend is. Ook ben ik nooit eerder in aanraking geweest met justitie of politie. Nu heb ik gesolliciteerd naar een nieuwe baan in de gehandicaptenzorg. Ik heb hiervoor een VOG nodig (kwetsbare personen). Als er niets over mij bekend is, is dan de kans dat ik een VOG krijg groot? Of wordt er nog in politieregisters oid naar mij gezocht? Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk is. Of staat dat hier niet in?
Je vraagt de VOG zelf aan bij de gemeente of via de justis site, als hij afgewezen wordt kun je altijd nog in beroep gaan.
Volgens mij krijg je hem wel of niet, het is niet dat je toekomstige werrkgever "achter je rug om " andere info krijgt dan jijzelf Zo erg lijkt het vergrijp me zelf nu ook weer niet. Leuk dat je het gaat proberen succes !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.