Wanneer contract bij proeftijd?
Ik heb laatst gesolliciteerd bij de Action en ben aangenomen, aangezien dit mijn eerst (bij)baantje is, weet ik niet precies waar ik bij contracten en proeftijd aan moet denken. Ik moest me vanmiddag 'melden' om papieren te ondertekenen, dit bleek uiteindelijk alleen om een 'Bevestigingsovereenkomst' te gaan. Ik heb eigenlijk geen idee wat dit inhoud.. Heb hierbij ondertekend dat ik niet (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt ben en nog nooit met politie en/of politie in aanmerking ben geweest.
Iets verder staat: 'Door ondertekening van deze bevestigingsovereenkomst machtig je Action om jouw status, na afloop van je proeftijd, op te vragen bij het UWV.
Het lijkt mij dat ik nu dus in een proeftijd zit? Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Ik ben inmiddels wel achter dat je een proeftijd betaald moet worden, maar dat je hiervoor wel over een contract moet beschikken.
Dit is echter nog niet ondertekend, kan het zijn dat dit op mijn eerste werkdag gebeurt? Deze is al wel gepland. Of ben ik gewoon ongelooflijk dom geweest, en had ik daar m'n mond open moeten trekken, om te vragen wanneer ik een contract kan ondertekenen?
Eigenlijk is mijn vraag of dit de normale procedure is of dat ik beter contact met de Action op kan nemen en het op deze manier afhandelen.
Mvg,