Mijn werkgever wilt mij geen verlof geven, wat moet ik doen?
Ik heb 2 weken van tevoren mondeling aan mijn teamleider gevraagd of ik verlof kon krijgen. Hij weigerde, en zei dat dit niet mogelijk was. Ik heb geen formulier ingeleverd, want hij had al nee gezegd anders had ik het diezelfde dag nog gedaan. Dit deed hij omdat anders iedereen verlof zou nemen. Nu twijfel ik over wat ik moet doen. Ik kan die dag gewoon niet werken, en er is niemand anders die voor mij wil/kan invallen. Ik denk aan ontslag nemen, maar is dat een optie? Want ik heb een opzegtermijn van 1 maand en ik moet volgende week die dag al vrij zijn. Ohja het betreft een verlofdagje. alvast bedankt.
Overigens geven feestdagen zeker niet per definitie recht op verlof ; ik heb jaren geen vrij kunnen krijgen met OF de kerst OF de oud en nieuw ; dat waren gewoon hoogtijdagen waarop iedereen wel een dagje vrij wil.
Het is lullig dat je nu op je zestiende die les moet leren door een halve feestdag te missen (want ik neem aan dat je niet van 8 tot 23 uur werkt) , maar het kan wel een heel groot deel van je carriere schaden als je nu laat merken dat je lolletjes voor je werk laat gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.