Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn werkgever mij niet-betermelden?

Op 21 september is het 3 jaar terug dat ik burn-out raakte. Sinds 12 juni heb ik mij geheel beter gemeld en mijn werk gedaan. Nu blijkt dat mijn werkgever zonder overleg heeft geweigerd me beter te melden. Terwijl er was gezegd dat hij mij beter zou melden. Nu krijg ik een brief waarin wordt gemeld dat ik in het 3e jaar van ziekte zit en bij ziekte dat er geen loondoorbetaling is. Ik voel me voorgelogen, mag een werkgever dit eigenhandig weigeren, zonder mij te informeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als jij gewoon normaal gewerkt hebt, dan ben je dus niet ziek en moet de werkgever jou dus beter melden.
Heb je bewijzen dat je al vanaf 12 juni aan het werk bent? Vast wel. Verzamel dat voor de zekerheid en ga direct een gesprek aan met je werkgever. Neem de brief mee en leg jouw kant van het verhaal uit. Ben erg benieuwd naar zijn kant van het verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee !! Dit is mogelijk een voor jou gevaarlijk opzetje . Wat zou je werkgever hier mee kunnen bereiken ? Jouw naar 3 jaar ziekte wet ONTSLAAN . Is het opzet daarom raadpleeg dan je bond of het rechts loket of de UWV pas op dit kan een bewuste truc zijn . Is het door hem gedaan om toch geld Vd verzekering te ontvangen ?! Ja dat is gewoon fraude . Of is het per ongeluk en ben je langzaam na reïntegratie weer je uren gaan opbouwen . Zoek je papieren eerst bij elkaar liefst ook stukken waar uit blijkt dat je aan het werk bent . Misschien reisvergoeding of Maaltijd vergoeding ? Dan een niet overdreven briefje met dat je op die en die datum dat hebt ontvangen en dan in die zelfde brief nogmaals herhaald de datum van herstel . Liefst iets van op datum .... Hebben wij afgesproken dat ik weer .... Enz maar ook dat verhaal van dat 3 jaar ziekte wet en met uitleg daarbij . Stuur dat met ontvangst bevestiging . En wacht af . Hij zou je dan snel voor een uitleg uitnodigen . Doel Vd brief is dat je eigenlijk ook een bewijs creëert ( als hij het niet bestrijd direct ) dat je aan het werk bent gegaan op die datum :) . Blijf vriendelijk verwijt niks fouten kunnen altijd en hou de sfeer en relatie goed . Dreig niet met iets van ik geef je aan enz Maak je alleen druk wat het met jou kan doen deze situatie . En met de verzekering moet hij het zelf maar regelen . Ga daar niet in mee . Succes. Ps lukt dit niet raadpleeg deskundige hulp .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord is nee, maar op moment dat jij dit meld is de arbeidsrelatie verstoort en volgt er een ontbinding van het contract. Dan zit zo wel jij als de werkgever in de problemen.
Wat je kunt doen is de werkgever er op wijzen dat hij vergeten is je beter te melden en dat het vervelende gevolgen kan hebben voor jullie beide als de situatie niet recht gezet wordt.
En richting de opsteller van de brief meld je dat het werk weer hebt hervat en dat geen loondoorbetaling het herstel proces en terug keer naar de normale situatie sterk zal verslechteren. En dat er op lijkt dat er een administratieve fout is op getreden. En dat op grond van het feit dat je voor 100 % weer aan het werk bent de brief als ongeschreven zal beschouwen. Zeer waarschijnlijk heeft de 100% beter melding en de brief elkaar gekruist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing