Is een wergever verplicht om verlof op te bouwen voor werknemers?
Ik werk nu ruim 2 jaar bij een bedrijf op basis van een 0-urencontract/flexwerker. Ik maak ruim 30 uur per week, 2 jaar lang, zonder opname van vakantie. Jullie weten waarschijnlijk al waarom, omdat ik anders geen inkomen heb. Ik bouw al twee jaar lang geen vakantie op. Ik krijg enkel in juni vakantiegeld(8%). Ook bij ziekte wordt ik niet uitbetaald.
Mag dit allemaal? Of zit hier wat achter?
Toegevoegd na 24 minuten:
CAO goederenvervoer
Allereerst wil ik u bedanken voor de snelle reactie. Weet u misschien ook wat voor actie ik kan ondernemen? Ik voel me erg belazerd eerlijk gezegt.
De eerste zes maanden betaalt de werkgever de werknemer naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt hij meer rechten. De werknemer krijgt namelijk na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen. Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat hij in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden. Bij cao mag hiervan worden afgeweken. Er zijn cao`s die de loonbetalingsplicht voor een onbepaalde tijd uitsluiten. Het is dus belangrijk na te gaan wat hierover in de cao is afgesproken
http://www.allesoverhr.nl/Themas/Juridisch%20-%20Nul-urencontract%20%20wat%20mag%20wel%20en%20wat%20mag%20niet.aspx
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.