Kan ik uitwonende beurs aanvragen?
Sinds kort werk ik part-time en om de reiskosten en de reistijd te beperken heb ik een kamertje genomen vlakbij mijn werk. Nu verblijf ik eigenlijk op 2 adressen/locaties. Bij mijn ouders als ik niet op die dag niet hoef te werken en de dag dat ik wel moet werken verblijf ik in het hotel :) Uiteraard moet ik hiervoor huur betalen. Ik ontvang studiefinanciering van maximaal 330 per maand en dat is echter niet echt veel aangezien hbo opleiding duurder is, en ik nu ook boeken van 600 eu moet betalen en daarnaast ook nog is apart schoolmateriaal moet betalen van 200 eu kan ik wel een extra hulpje gebruiken. Met mijn part-time werk verdien ik niet echt veel en daarmee moet ik andere zaken als verzekeringen, eigen risico, abonnementen, benzine mee betalen. Kan ik in aanmerking komen voor uitwonende beurs of gaat DUO daar moeilijk over doen sinds ik ook eigenlijk thuis woon. Ik wil namelijk niet frauderen en ik wil niet dat DUO me hiermee gaat beboeten. Met het extra geld van DUO (zo'n 200eu) ga ik dus de huur mee betalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.