Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een gedeeltelijke wao uitkering, 25/35%. Hoeveel mag ik werken/verdienen zodat ik dat niet kwijtraak ? UWV wilde me niets vertellen.

In een gesprek met het UWV wilde men me niet uitleggen hoeveel ik mocht verdienen om tot een fulltime inkomen te komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Verdienste staan totaal los van de uitkering, de 25 tot 35% afgekeurd betekent dat je maar 65% van het normale werk kunt verrichten, wat die beperking dus precies inhoudt is voor ons moeilijk te omschrijven daar wij niet weten wat voor beperking je hebt.

Bij de 1 betekent dat dat ze maar 25 tot 35% mogen tillen van een gewicht dat een arbeider mag tillen, bij een ander kan het betekenen dat hij maar 25 tot 35% minder lang kan blijven staan en ga zo maar door.
Om precies te weten wat jou mogelijkheden zijn dien je een afspraak te maken met een arbeidsdeskundige van de arbodienst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag werken waar je wil en zoveel je wil. Maar als je je uitkering wil behouden, dan moet je niet meer dan de resterende 65% verdienen, bovenop de 35% WAO uitkering die je nu hebt. Ik wil je wel even vertellen, dat het een enorm goed gevoel geeft, om voor je geld te werken en als je de mogelijkheid hebt, beter kunt proberen uit de uitkering te komen, de eerste 5 jaar kun je altijd terugvallen op je uitkering mocht het toch niet lukken. Het is goed voor je eigen gevoel en goed om tussen de mensen te zijn. Ik hoop dat je dat ontdekt als je eenmaal werkt en die uitkering niet meer belangrijk vindt.
Succes bij het zoeken naar passend werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing