Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Administratie kosten bij loon, mag dit?

Ik heb een tijdje gelden voor "pro fm events" gewerkt en ik heb bij mij eerste loon administratie kosten moeten betalen.
Mag een werkgever dit wel zomaar doen?
Ik heb 6 uur gewerkt en er stond op mijn loonbriefje dat ik rond de €30,- verdient hebt.
Dit bedrag is zonder de administratie kosten.
Als ik mijn loon inc administratie kosten bekijk heb ik maar ongeveer €5,- verdient voor 6 uur werken.
Ik heb hier maar eenmalig gewerkt en ben voor dit werk ook niet meer opgeroepen geworden.

Is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Nee, volgens het (7:632 BW) is het niet toegestaan voor een werkgever om administratiekosten te verrekenen op je loon. Administratiekosten wordt gezien als 'schade van de werkgever'. Tenzij in het contract is aangegeven dat de werkgever administratiekosten verrekend. Dan is het nog niet helemaal wettelijk in orde maar heb je als werknemer niet veel om op te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing