Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb vijf tijdelijke contracten gehad. Mijn werkgever biedt mij nu een min/max vast contract aan als oproepkracht. Mag dit?

Ik heb meerdere tijdelijke contracten gehad als oproepkracht. Heb altijd weinig gewerkt, maar in het afgelopen half jaar heb ik gemiddeld 40 uur per week gewerkt. Nu krijg een min/max vast contract aangeboden van 20/32 uur per week op oproepbasis. Dus ik heb de zekerheid dat ik minimaal 20 uur krijg. Nou vraag ik me af of dit mag. Heb ik niet gewoon recht op een vast contract van 40 uur per week en dan als vaste medewerker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het mag wel ! Maar dat moet je niet doen . Inderdaad je hebt nu minimaal recht op het gemiddelde gewerkte uren van het laatste half jaar ! En als het geheel al onafgebroken dus geen onderbreking van 3 maanden ja dan ben je na 3 verlengingen of 3 jaar in vaste dienst . En dan op basis van het gemiddelde van het laatste half jaar . Maar ! Kan jij het bewijzen ? Dus met loonstroken? jaar uitdraai ? En die zgn AO's ( contacten ) . Zo ja dan heb je een troef , zo niet dan kan de bewijslast lastig zijn . Wordt lid van een bond of neem een rechts bijstand verzekering of maak kopieën en ga nr de UWV maar pas laat je werkgever er nu nog geen lucht van krijgen dat kan je situatie minder prettig maken . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing