Mag mijn baas zijn ''eigen cao'' opstellen, en mag hij afwijken van de huidige cao ?
Begin januari, ben ik bij een bedrijf gaan werken wat nog in opstartbasis was, nu 6 maanden verder heb ik nog steeds geen contract en is er eigenlijk nog niks geregeld behalve dat ik elke week mijn geld krijg (waar ik voor gewerkt heb) en dat ik al mijn loonstroken heb
ik krijg € 7,50 per uur (netto) en ben 22 jaar. Ik bezorg voor een groot warenhuis pakketten dus de cao is transport en logistiek
De baas heeft 2 weken geleden tegen mij gezegd, regel het maar.
nu ben ik voor 11 man loonstroken aan het regelen bij een salarisadministratie kantoor (wat de baas heeft toegewezen) en voor enkele mensen heb ik al een inlogaccount zodat zij hun loonstroken kunnen inzien
als die loonstroken geregeld zijn, kan ik in overleg een contract opstellen maar hier zijn nog wat onduidelijkheden over en hierbij horen mijn vragen
Mijn baas wil zich niet aan de cao houden van transport en logistiek
- vakantiegeld
- zaterdag 130%
- zondag 150%
we krijgen geen vakantiegeld en geen toeslagen op zaterdag en zondagen zoals dit is vermeld in de cao.
Mijn vragen zijn nu:
- Mag mijn baas zijn ''eigen cao'' opstellen, en mag hij afwijken van de huidige cao
- Ik krijg € 7,50 per uur netto (22 jaar) (volgens de baas inclusief vakantiegeld en toeslagen terwijl hier nooit over gesproken is) Als ik 8% vakantieuren er aftel en 9,6% vakantiedagen = kom ik uit op € 7,50 - 17,6% = € 6,18.
Dan zit ik toch onder het minimum loon?
Wie kan mij helpen om mijn vragen te beantwoorden
Alvast bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.