Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een bedrijf je buiten tijden laten werken waarop je niet heb aangegeven te kunnen werken?

ik heb een rooster moeten invullen met de tijden dat ik beschrikbaar om te werken, bijvoorbeeld van : 12.00-18.00, maar mijn werkgever laat me werken van 12.00-20.00 (dus buiten me beschikbaarheid.

mijn vraag is dus: mag en bedrijf je op uren laten werken, als je niet heb aangegeven dat je beschikbaar bent

Toegevoegd na 1 minuut:
en bovenstaande informatie is dus elke week zo

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Nee dat mogen ze niet... Ze mogen het vragen dat wel, maar dan mag jij heel assertief: NEE zeggen... En daarmee moeten zij het dan doen...

Laat je niet kisten en kom op voor jezelf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je die werktijden niet vastgelegd hebt in een contract, dan kan een werkgever je inzetten buiten die tijden. Je geeft je voorkeuren op en de werkgever doet zijn best hier rekening mee te houden.

Als dit dus elke week niet lukt, dan heeft je werkgever wellicht een probleem met zijn planning. Als je hier het slachtoffer niet van wilt worden, praat dan eens met hem. Je geeft niet voor niks op dat je dan niet kunt werken. Maar rechten op bepaalde werktijden heb je in principe alleen als je dat ook laat vastleggen schriftelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In elk bedrijf ligt een cao boekje ,daar staat het wellicht in,tenminste als je niet voor uitzendbureau werkt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
werk je voor een callcenter? En hoeveel uur per week wil je werken? Als je voor een callcenter werkt mag je je beschikbare uren aangeven, maar je mag ingeroosterd worden voor de openingsuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dan mag zij je niet laten werken waarvoor niet heeft aangegeven. Als er een overeenkomst is getekend, mag zij niet benaderen om tot die tijd te werken..
Ik zou wel willen af en toe waarom niet. Ma 2 uurtjes is toch niet veel. Gewoon overwerken. Dan Bouw je tenminste nog caiërre op gewoon doen joh, als 't kan. Is so voorbij die 2 uurtjes. Maar als je het niet kan, gewoon zegge dat je niet kan. Je baas zal wel begrip voor je hebben. Denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing