Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het gevolg als ik een andere, minder uitdagende functie, binnen een andere BV, weiger?

Mijn derde opeenvolgende jaarcontract loopt op 1 juli 2014 af. Mijn werkgever heeft mij nu een aanbieding gedaan voor een andere functie binnen een andere BV. Deze functie is minder uitdagend voor mij en daarnaast moet ik mijn leaseauto inleveren. In plaats daarvoor ontvang ik reiskostenvergoeding. Ik ontvang hetzelfde salaris als in mijn huidige functie.

Aangezien de aangeboden functie minder uitdagend is en ik mij momenteel financieel niet kan veroorloven om een auto aan te schaffen, die nodig is voor het woon- werkverkeer, denk ik er over om deze aanbieding te weigeren. Wat zullen de gevolgen zijn, met name voor een uitkering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je gaat wel in eens heel snel ! Is die zgn ander BV een werk maatschappij onder de zelfde holding en met de zelfde aandeelhouders ( eigenaars ) maakt die firma gebruik van fiscale middeling dus de winsten van de een mogen gecompenseerd worden met de andere rechtspersoon ( BV ) dan wordt dit eigenlijk als je naar de rechter gaat als een schijn constructie gezien . Dus alleen maar bedoeld om jou een vast contract te onthouden . Is het echt een ander bedrijf met een andere bewindvoerder en Andere eigenaren ja dan is het gewoon bemiddeling of outplacement . Maar als je oude werkgever ook even de voorwaarden zo bespreekt heb ik daar m'n twijfels bij . Dus dan geld het als een doorlopend dienstverband en dan na 1 juli in vaste dienst . Als dat zo is vraag aan je huidige werkgever of hij je de nieuwe functie en de reiskosten enz jouw op papier aanbied doet hij dat dan pakje dat ! En na 1 juli zeg je hè ik zie dit als een doorlopend dienstverband wel een nieuwe functie maar de zelfde baas , ook al krijg je andere chefs . Dan de andere situatie . Ja je krijgt WW . Je hoeft niet stel opsprong om welke reden dan ook iedere functie aan te nemen ,met minder zeg perspectief of nog geen uitzicht op ? Verzin maar wat . Maar of dat verstandig is ?! Nee je zou stom zijn ( sorry) als je niet gewoon die baan pakt zeker in deze tijd . Blijkbaar vind je baas je waardevol genoeg om je bij een andere werkgever aan te benevelen . Is het dezelfde owee weeg plan hierboven . Ja als dit zo speelt kunnen de verhoudingen wat minder worden maar dan ben je in vaste dienst . Wat je ook getekend heb bij de overstap je hebt het gedaan onderdruk zodat je niet zonder werk wilde zijn . De rechter heeft hier het laatste woord in en als het feitelijk een bedrijf is met een directie ook al is het een aparte BV wordt het mogelijk ( heel waarschijnlijk ) als een bedrijf gezien . Doe je niks ja dan heb je een Ww uitkering wordt je data gelukkig van ? Nee pak die baan . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing