Wat is het gevolg als ik een andere, minder uitdagende functie, binnen een andere BV, weiger?
Mijn derde opeenvolgende jaarcontract loopt op 1 juli 2014 af. Mijn werkgever heeft mij nu een aanbieding gedaan voor een andere functie binnen een andere BV. Deze functie is minder uitdagend voor mij en daarnaast moet ik mijn leaseauto inleveren. In plaats daarvoor ontvang ik reiskostenvergoeding. Ik ontvang hetzelfde salaris als in mijn huidige functie.
Aangezien de aangeboden functie minder uitdagend is en ik mij momenteel financieel niet kan veroorloven om een auto aan te schaffen, die nodig is voor het woon- werkverkeer, denk ik er over om deze aanbieding te weigeren. Wat zullen de gevolgen zijn, met name voor een uitkering?
Je zal waarschijnlijk wel zonder werk komen te zitten.
Zie het probleem niet. Zou anders zijn als UWV deze functie aanbood.
Al is de vraag dan nog wat de reden van onslag is welke de werkgever op zal geven. (Einde contract?)
Einde van rechtswege. Geen ontslag (dus ook geen ontslagbrief). Gewoon einde afspraak.
Even voor alle duidelijkheid, ik ben van mening dat vraagsteller veel beter die aanbod kan accepteren. Antwoord van Kapperkort verwoordt dit wel mooi. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.