Wat voor salaris is marktconform gezien mijn situatie?
Ik ben in 2012 afgestudeerd op het HBO. Ik heb met succes de opleiding Bedrijfseconomie afgerond. Echter was het helemaal niet makkelijk om een baan te vinden. Vooral omdat ik geen ervaring had. Ik ben toen via internet op een site gekomen die een traineeship aanbood op het gebied van salarisadministratie. Ik heb deze opleding (PDL) met goed gevolg afgerond en ben geplaatst bij een accountantskantoor voor een jaar. Gedurende mijn traineeship heb ik veel ervaring opgedaan als salarisadministrateur. Vooral bij een accountantskantoor maak je veel verschillende situaties mee en leer je veel verschillende CAO's kennen. Aangezien ik mijn studie vergoed kreeg, werd mij een salaris geboden voor een jaar lang van 1725 euro bruto. Ik moet zeggen dat het voor mij lastig is om hier van rond te komen met al mijn vaste lasten.
Nu wil het accountantskantoor mij na een jaar overnemen. Echter wat is nu een marktconform salaris? Ik hoor namelijk hele uiteenlopende salarissen van klasgenoten (tijdens opleiding PDL), variërend van 1900 bruto tot wel 2800 bruto per maand.
Wat zou ik nu kunnen vragen aan salaris? En heeft iemand nog tips die ik kan gebruiken tijdens de salarisonderhandelingen?
Niet te vergeten en ook belangrijk is natuurlijk mijn geslacht en leeftijd. Ik ben een vrouw van 24 jaar en heb op dit moment dus precies 1 jaar werkervaring.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.