Hoe te handelen na officiële waarschuwing?
Onlangs heb ik een gesprek gehad met mijn baas. Deze heeft bij het gesprek aangegeven dat het hem is opgevallen dat ik te veel met privé dingen bezig ben op werk. Ik heb dit niet tegengesproken en verteld dat het vanaf nu niet meer zal gebeuren. Aan het einde van het gesprek haalt hij een officiële waarschuwing tevoorschijn. Is het gebruikelijk om eerst een werknemer aan te spreken op dit soort gedrag alvorens er een officiële waarschuwing komt? Daarbij heb ik een sterk vermoeden dat hij een dossier aan het opbouwen is. Ik ben namelijk in verwachting en heb 3 weken geleden aangegeven dat ik ouderschapsverlof wil na me bevallingsverlof. Omdat ik daar inmiddels 2.5 jaar werkzaam ben en mijn gedrag m.b.t. gebruik van mobiele telefoon en pc voor prive doeleinden nooit is besproken in al die tijd kan ik op e.o.a. manier de zwangerschap/verlof en de waarschuwing niet los zien van elkaar. Hoe kan ik het beste handelen hierin? We werken in een klein team en wil de sfeer verder niet negatief beïnvloeden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.