werk weigeren van manager andere afdeling, werkweigering of niet?
Ik voer ongeveer 2 jaar een werkzaamheid uit die buiten mijn functieomschrijving valt en meer verantwoordelijkheid met zich meebrengt dan waar ik voor standaard betaald wordt en op papier staat (heb er al wel een financiële compensatie voor gehad). Het is niet van essentieel belang voor de continuïteit van het bedrijf en er zijn ook andere mensen binnen de organisatie die dit werk eventueel kunnen.
Wegens een reorganisatie verandert mijn functieomschrijving dusdanig dat ik geen tijd meer heb hiervoor en bovendien is de verantwoordelijkheid hiervan naar een andere afdeling gegaan.
Nu vraagt de manager van die andere afdeling of ik dit werk voorlopig wil voortzetten, dit werk valt ook niet binnen mijn nieuwe functieomschrijving en het continueren hiervan als de gehele reorganisatie is doorgevoerd is zeer twijfelachtig.
Het verzoek komt niet van mijn eigen manager, in de hiërarchie staan de twee managers op gelijke hoogte. Kan ik dit verzoek zomaar weigeren of kan dit ook opgevat worden als werkweigering?
Dat ik hier wel twee jaar verantwoordelijk voor ben geweest en succesvol heb uitgevoerd spreekt dan wel weer tegen het weigeren van dit verzoek. Mijn manager heeft er zich nog niet over uitgesproken, daar heb ik binnenkort een gesprek mee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.