In hoeverre moet ik het profijt van een leaseauto (ik hoef geen auto aan te schaffen voor woon-werk) meerekenen in mijn salaris en minder vragen?
Ik ben echt noob wat dit betreft, graag jullie hulp:
Ik studeer binnenkort af en kan werken bij 2 bedrijven
Aanbod bedrijf A: 2700
Aanbod bedrijf B: ???? + Lease auto
Even voor het gemak zijn de overige arbeidvoorwaarden hetzelfde.
Volgende week heb ik een gesprek bij bedrijf B over de arbeidsvoorwaarden, ik weet zeker dat ik een lease-auto kan krijgen. Ik ga sws niet privé rijden met die auto (dan heb ik geen kosten schijnt).
Nu zit ik met het volgende. Ik ben niet veeleisend en ga bedrijf A en bedrijf B niet tegen elkaar uitspelen. Ik moet zelf met een voorstel komen. De hamvraag: In hoeverre moet ik het profijt van een leaseauto (ik hoef geen auto aan te schaffen voor woon-werk) meerekenen in mijn salaris en minder vragen dan bij bedrijf A? Of maakt dit niets uit en kan is 2700 gewoon een reele eis ondanks lease-auto?
Bij B krijg je kennelijk de leaseauto als reiskostenvergoeding, maar je vermeldt niet of je dan nog zelf de benzine moet betalen.
Zonder deze gegevens kun je dit puzzeltje niet oplossen. Overigens lijkt het me zinniger de keuze tussen A of B te laten bepalen door het werk, de collega's en de omstandigheden.
Werk is toch méér dan een paar euro's meer of minder?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.