Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iedere maand wordt 12,50 euro ingehouden van mijn salaris voor de personeelsvereniging. kan dat? Kan ik het terug vorderen?

Er staat niet op mijn aarbeidscontract dat ik verplicht lid ben van een vereniging. Er staat ook niks over verplichte contributies. Het gebeurt al bijna 10 jaar en de administratie zegtdat het verplicht is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Meestal heb je hier schriftelijk toestemming voor moeten geven, vraag het eens na bij de administratie. Het is immers al 10 jaar geleden, dus het kan zijn dat je het niet meer weet.
De PV regelt ook de leuke bedrijfsuitjes van je werk etc. Als je stopt met bijdragen mag je (meestal) ook niet mee. Weet je dat zeker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lid worden/zijn van een personeelsvereniging is op vrijwillige basis. Je kunt er mee stoppen wanneer je wilt. Vanaf dat moment mag er geen bijdrage voor de personeelsvereniging meer van je loon ingehouden worden. Terugvorderen van reeds betaalde bijdrage gaat niet lukken, omdat je altijd "stilzwijgend" akkoord bent gegaan.
10 jaar geleden
je kunt het alleen terug vorderen als blijkt dat de personeelsvereninging niets organiseert/gestopt is. terug vorderen gaat niet. wel stop zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing