Kan de sportvereniging waar ik zumbales geef mijn 'loon' inhouden omdat er per het nieuwe jaar wat veranderd in betaling?
Ik geef al meer dan 4 jaar zumba les bij een sportvereniging. Ik heb hier geen contract meer, aan het einde van elke maand declareer ik de uren die ik heb lesgegeven. Dit ging altijd prima. In december berichtte zij mij dat er wat zou gaan veranderen en dat ze hier een gesprek over wilde. Dit gesprek heeft nog niet plaats gevonden. Nu willen ze mijn salaris van januari en februari niet betalen omdat er vanaf het nieuwe jaar dus wat is veranderd (waar ik nog niet van op de hoogte ben omdat het gespek nog niet heeft plaatsgevonden). Zij moeten mij deze maanden (en maart want gesprek vindt pas 21 maart plaats) toch gewoon betalen? Een werkgever, want dat zijn zij in principe mag toch geen salaris afspraken veranderen zonder dat de medewerker daarvan op de hoogte is? en dus uitbetalen tot het moment dat de werknemer op de hoogte is? Volgens mij kunnen ze sowieso niet zomaar opeens loon wijzigen. Ze willen volgens mij van een uurloon naar een vrijwilligersvergoeding gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.