Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn werkgever heeft mij een vaststellingsovereenkomst aangeboden, wat kan ik hierin eisen?

Ik wil alleen een vaststellingsovereenkomst ondertekenen als ik de aankomende vier jaar word doorbetaald en ik op kosten van mijn werkgever een HBO studie mag doen in die tijd, is dit onhaalbaar om te vragen? Ik werk bij een groot bedrijf met voldoende financiële middelen. Als ik in dienst was gebleven had ik de aankomende vier jaar hetzelfde verdiend met een kans om een vierjarige HBO opleiding te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik kan natuurlijk het advies geven dat je zo'n vaststellingsovereenkomst nooit moet ondertekenen zonder je daarin verdiept te hebben en juridisch advies te hebben ingewonnen. Daarvoor hangt er te veel aan vast.

Maar als je het mij vraagt: ja, je vraagt veel te veel. Dat soort overeenkomsten zijn vastgesteld door het bedrijf door deskundige mensen, die zeker ook elders al advies hebben ingewonnen van mensen op het gebied van arbeidsrecht. Ze worden aangeboden om te voorkomen dat een werknemer een kantonrechtersprocedure start en zijn in de regel daarom gunstiger. Bij een neutrale beëindiging via de kantonrechter is de verwachting dat je een maandsalaris per jaar diensttijd krijgt (er zitten allerlei uitzonderingen op) en dat is meestal veel minder dan 4 jaarsalarissen.
Computoon
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing