Mag ik mijn "3de tijdelijk contract" weigeren?
Mijn tijdelijk contract is nog 2 dagen geldig. Ondertussen is dit mijn 2de tijdelijke contract. Ik heb meermaals gevraagd achter een eventuele verlenging, maar kreeg geen antwoord. Normaal was het niet mogelijk om mij een 3de tijdelijk contract te geven. Dus was haar plan om mij geen contract aan te bieden en mij buiten te zetten zonder mij er iets van te vermelden, wat ik immoreel vind. En een nieuwe werknemer aannemen om zij of hem ook weer contracten van tijdelijke duur te geven. Zodat zij niet al teveel geld moet geven, want ik hoor minstens iedere week hoeveel we haar wel niet kosten en dat het haar 3700 euro kost om ons in dienst te nemen. Nu heeft ze vandaag gebeld naar sdworx en zij zeggen dat het nog mogelijk is om mij een contract te geven voor 3 maand. Maar ik weiger het te tekenen, ik heb ondertussen al gezocht naar ander werk. Ik verdien elders voor dezelfde functie beter en verloopt het correcter. Mijn werkgever, zou al het mogelijke doen om te kunnen besparen op ons. Gewoonweg belachelijk, want we werken hard voor onze centen en dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd door de werkgever.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.