Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik start als vrijwilliger in de ouderenzorg, kan ik in de ouderenzorg een baan aangeboden krijgen na het behalen van het HBO certificaat Ouderenzorg?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het betreft een beroepsgerichte leergang. Onderdeel van een volledige HBO Opleiding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn bedoeling is om lichte verzorging te kunnen bieden, mensen psychisch te ondersteunen en activiteiten te begeleiden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
696

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kansen zijn er altijd, maar reken er niet teveel op. Er wordt volop bezuinigd in de zorg, dus ook de ouderenzorg is (helaas) de klos. Er wordt steeds meer verwacht van mantelzorgers. Het aantal uren dat een verzorger mag besteden aan 1 oudere wordt teruggebracht, zodat 1 hulpverlener meerdere ouderen onder hun hoede krijgen, wat het aantal banen in de zorg nog geringer maakt. De tijd die de vaste werknemers tekort komen, moet worden opgevuld met vrijwilligers. Maar als vrijwilliger laat je wel zien wat je kunt, wat je wil en met hoeveel plezier je dit doet, waardoor de kans groter wordt, dat ze aan jou denken, op het moment dat er een vacature vrijkomt.
Geef nooit je droom op, leer voor het gene, wat jij graag wil doen, laat zien dat jij de persoon bent die deze zware baan aan kunt. Zorg dat ze jou nodig hebben, dan maak je jezelf onmisbaar en geliefd bij de ouderen. Dan verruim je de kans op een baan, ook zonder diploma. Pak wel alles aan, ook eventuele cursussen.
Succes en geweldig dat je dit gaat doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het een prima opstap is, maar helaas liggen in de ouderenzorg de banen ook niet voor het oprapen, hopelijk komt hier snel verbetering in. Ik heb er wel respect voor dat je het op deze manier wil doen, een pluim voor jou dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een van mijn kinderen is op zoek naar werk, onder andere in die richting, weinig vacatures helaas..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding